Uwielbiasz pływać? W wodzie czujesz się jak ryba? W takim razie nie rezygnuj z regularnych wizyt na basenie również w trakcie ciąży. Aktywność fizyczna w wielu postaciach jest bardzo wskazana, gdy w brzuchu rozwija się młody organizm. Basen to najlepszy wybór, jakiego możesz dokonać. Jakie są plusy pływania w trakcie ciąży? Po pierwsze, jak każdy inny sport, tak i pływanie wzmacnia mięśnie. W dodatku podczas poruszania się w wodzie intensywnie pracują wszystkie partie ciała. Pod tym względem pływanie przewyższa jogging czy jazdę na rowerze. Wizyta na basenie to także sposób na zwiększenie ogólnej wydolności organizmu. Mocniejszy układ odpornościowy, silniejsze serce, lepsze krążenie to wszystko zalety pływania lub aquaerobiku. Wymienione plusy dotyczą każdej osoby, która regularnie uczęszcza na otwarte lub zamknięte, naturalne czy sztuczne kąpieliska. Jednak sporty wodne mają też parę specyficznych cech, które są szczególnie wskazane właśnie w ciąży.

Przede wszystkim, organizm nie jest mocno obciążony. Kręgosłup odczuwa wyraźną ulgę, bo wyporność wody pomaga w utrzymaniu ciała. W wodzie trudniej też o urazy. Raczej nie skręcimy nogi i nie przewrócimy się. Takie zagrożenia czekają jedynie na śliskiej posadzce wokół zbiornika. Dlatego wskazane jest noszenie odpowiedniego obuwia. Ćwiczenia w wodzie wyraźnie wpływają również na dziecko. Malec w brzuchu wykazuje większą aktywność, gdy mama uprawia sporty wodne. Pomimo tak wielu zalet, przed wizytą na basenie warto zapytać o zdanie lekarza. Nie każda przyszła mama może sobie pozwolić na pływanie czy aquaerobik.